Marketing Manager - Berghauser Pont

Marketing Manager

Ben jij een strategische marketeer met een passie voor online marketing? Vind je het leuk om een marcom strategie op te zetten en vorm te geven aan de transitie naar klantgerichte marketing? En werk je graag bij een organisatie die zich richt op maatschappelijke thema’s, zoals de energietransitie, gezonde leefomgeving en de woningopgave? Lees dan verder.

 

Wat ga je doen?

Als marketing manager ben je verantwoordelijk voor het sterk op de kaart zetten van platform PONT,  de onderliggende kennisportalen en de (leer)producten. Jouw innovatieve ideeën en klantgerichte marketingstrategie resulteren in grotere naamsbekendheid, de groei van ons bereik en toename van het gebruik van onze (continu) leren proposities. Je richt je op de gehele funnel, van acquisitie en activatie tot retentie. Als data minded marketeer ben je continu aan het analyseren welk effect de campagnes van het marketing team sorteren en stuur je bij wanneer de resultaten achter blijven. Tevens beheer je het marketing budget. Je volgt de ontwikkelingen in de markt op de voet en signaleert nieuwe kansen op het gebied van marketing.

Je voornaamste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Neerzetten van een marcom- en merkstrategie voor PONT
  • Opzetten van een online marketing- en groeistrategie, vanuit een klantgerichte benadering
  • Optimaliseren van marketing funnels
  • Analyseren en optimaliseren van customer journeys en online marketing campagnes
  • Coachen en begeleiden van marketing teamleden

In de rol van marketing manager geef je leiding aan een team van 3 marketeers en maak je onderdeel uit van het managementteam. Als MT-lid besluit je mee over het beleid van de organisatie en draag je dit ook binnen de organisatie uit. Je rapporteert direct aan de directie en je werkt in deze functie nauw samen met diverse afdelingen binnen onze organisatie, waaronder redactie en uitgeverij die content ontwikkelen voor onze doelgroepen.

 

Wie ben jij?

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare, marketing brede, functie;
  • Aantoonbare ervaring met het opzetten van marcom- en online groeistrategieën. Ervaring met growth hacking is een pré;
  • Passie voor data en ervaring met Google Analytics 4;
  • Ervaring met een breed scala aan marketingtools (waaronder, email, socials, SEO, advertising);
  • Intrinsieke motivatie en ambitie om constructief en breed bij te dragen aan een sterk en gezond bedrijf;
  • Analytisch, commercieel, creatief, klantgericht en besluitvaardig zijn kernwoorden die jou goed omschrijven.

 

 

Wat bieden wij?

  • € 4.000-€5.500 per maand o.b.v. 40 uur, afhankelijk van ervaring
  • 32-40 uur per week
  • 25 vakantiedagen en 8% vakantiegeld
  • Uitstekende pensioenregeling
  • Reiskostenvergoeding en/of swapfiets
  • €500 persoonlijk opleidingsbudget
  • Combinatie van op kantoor- en thuiswerken

 

Over Berghauser Pont Mediagroep

Berghauser Pont Mediagroep is een snelgroeiend mediabedrijf. Van nieuws tot boeken, van podcasts tot video-items, wij bieden verdieping op een impactvolle manier.

Dit doen we met een jong team van mensen dat niet bang is om buiten de gebaande paden te denken en altijd wil leren. Lunchen doen we het liefst met z’n allen aan een picknicktafel aan het water en als het weer slecht is, strijken we neer in onze grote keuken. Elke week houden we een gezellige borrel in ons kantoor aan de Houthavens.

Als team zijn we gedreven om Berghauser Pont met elkaar naar een hoger plan te tillen en bij te dragen aan een meer rechtvaardige, betrouwbare en duurzame samenleving.

 

Vragen?

Heb je vragen over de vacature? Neem contact op met:

Judith Nuijens

Commercieel manager

06 -15 40 13 95

judith@berghauserpont.nl

 

Solliciteren?

Stuur je CV + motivatie naar HR@berghauserpont.nl, dan nemen we binnen 5 werkdagen contact met je op.